كاشت ابرو و مژه آسان نيست
پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

كاشت ابرو و مژه آسان نيست

كاشت مژه

متخصصان پوست، روش‌هاي درماني خاصي براي كاشت مژه و ابرو پيشنهاد مي‌كنند. البته اين روش‌ها بيشتر به كساني توصيه مي‌شود كه به دليل سوختگي يا بيماري‌هاي گوناگون، موهاي مژه و ابرويشان را از دست داده‌اند.

گفتگوي زير با دكتر محمدعلي نيلفروش‌زاده، متخصص پوست و مو درباره روش‌هاي كاشت مژه و ابرو در هفته نامه سلامت انجام شده است.

 

آقاي دكتر، ابرو و مژه در صورت انسان فقط نقش زيبايي دارند، يا عملكردشان هم مورد توجه است؟

خير، فقط كاركرد زيبايي ندارند، بلكه ابرو با قوس خاص خود از ورود عرق و باران به چشم جلوگيري مي‌ كند. حالت ابرو و موهاي آن كمك مي ‌كنند كه رطوبت به كناره‌هاي ابرو برود و وارد چشم نشود.

ابرو به همراه مژه براي جلوگيري از ورود نور مستقيم خورشيد به چشم هم كارايي دارد.

ابرو همچنين بنا به حالت‌هاي احساسي و هيجاني انسان به همراه ديگر اجزاي چهره، شكل مناسب آن حالت را به صورت انسان مي ‌دهد.

چه افرادي بيشتر براي پيوند مو و ابرو به شما مراجعه مي ‌كنند؟

كاشت ابرو

عللي كه موجب بروز نقص در ابرو مي‌ شود شامل سوختگي، ضربات، آلوپسي آراتا يا جذام است. بسياري از بيماران كه داوطلب پيوند ابرو هستند، افراد آسيايي با ابروهاي تكه ‌اي يا ابروهاي  ظريف و با تراكم كم هستند.

ميزان موفقيت چنين جراحي ‌هايي چقدر است؟

ميزان موفقيت در كاشت ابرو، بستگي به توانايي جراح و تيم او دارد.

اين موها از كجا برداشته مي‌ شوند؟

البته كاشت ابرو براي بيماران دچار نقص ابرو مناسب ‌تر است.

براي كاشت ابرو از موهاي پشت‌سر كه ضخامت كمتري دارند، استفاده مي ‌شود. پيوند در ناحيه ابرو عمل بسيار ظريفي است. به دليل اين كه ابرو كاملا در معرض ديد است، موها بايد در فاصله نزديك كاشته شوند تا كاملا طبيعي به نظر برسد.

نتيجه در اغلب موارد رضايت‌ بخش است. اين عمل در افرادي كه اصلا ابرو ندارند و يا قسمتي از ابرويشان را از دست داده‌اند، انجام مي‌ شود. پس از عمل پانسمان و مراقبت‌هاي معمول لازم است.

كاشت مژه چطور؟

كاشت مژه نيز قابل انجام است، ولي بسيار مشكل و پردردسر است چون نزديك چشم و بسيار حساس است. پلك مرتب حركت مي‌ كند و در ضمن موهاي مژه فرم خاصي دارد كه موجب مي ‌شود از هر جاي سر كه مو برداشته مي ‌شود به‌ طور كامل با مژه‌ها هماهنگ نشود. نتايج به اندازه كاشت ابرو رضايت ‌بخش نيستند.

كاشت مژه

اين روش علاوه بر مقاصد زيبايي، براي بيماراني مناسب است كه به دليل سوختگي يا بيماري ‌هاي پوست و مو مژه‌هاي خود را از دست داده‌اند و مي ‌توان گفت براي اين گروه از افراد، معجزه مي ‌كند.

كاشت مژه روشي بسيار ظريف است كه هدف اصلي از انجام آن، جايگزين كردن مژه‌هاي طبيعي روي خط رويش مژه است.

كاشت مژه در حقيقت يك روش جراحي است كه براي موفقيت آن به يك تيم جراحي ماهر، ابزار و وسايل مناسب، روش‌هاي صحيح و ذوق و هنر در كنار يكديگر نياز است.

كاشت مژه به شما امكان مي ‌دهد مژه‌هايي بلند و پرپشت براي تمام طول عمر خود داشته باشيد. جالب است كه بدانيد مردم شرق آسيا بيش از ديگران به اين تكنيك علاقمند هستند، چون مردم كشورهايي مانند چين و ژاپن اصولا موهاي كمتري دارند و مژه‌هايشان كوتاه و كم پشت است. به همين دليل انجام اين جراحي‌ ها در كشورهايي مانند چين و ژاپن به صرفه‌ تر است و قيمت مناسب ‌تري دارد.

معمولا يك پيوند از فوليكول‌هاي موي پشت گردن برداشته مي ‌شود و هر يك از اين موها به صورت جداگانه در خط رويش مژه پلك بالا قرار مي‌ گيرند. مي ‌توان تا 50 تا 60 عدد مو را با اين روش در محل جديد قرار داد. عمل جراحي كاشت مژه‌ با بي ‌حسي موضعي انجام مي ‌شود و بين 1 تا 3 ساعت زمان مي ‌برد. موهاي جديد سريع‌ تر از موهاي طبيعي مژه رشد مي‌ كنند و شايد لازم باشد آن ها را كوتاه كنيد.

اين جراحي ميكروسكوپي براي جايگزيني موهاي ابرو نيز استفاده مي ‌شود.

دكتر شكيلا نيكنام

ريزش مو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 9 شهريور 1391برچسب:, :: 13:14 :: نويسنده : مرتضی حسینی





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 913
بازدید کل : 66213
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما